WEIMAR, ROK 1919. WIEDEŃ, LATA 30. MICHIGAN, LATA 60. KOPENHAGA, ROK 1963. NASZA PRACOWNIA ZAPEWNIA CI PODRÓŻ DOOKOŁA ŚWIATA. TO MIEJSCE STWORZONE Z PASJI DO MEBLA, POTRZEBY PIĘKNA I CHĘCI EKSPLOROWANIA, WCIĄŻ NIEDOSTATECZNIE DOCENIANEGO, WZORNICTWA PRZEMYSŁOWEGO. CHOCIAŻ TWORZYMY JE WE DWIE, DĄŻĄC DO WSPÓLNEGO CELU, DZIAŁAMY JAK JEDEN ORGANIZM. OD 2010 ROKU POSZERZAMY NASZĄ KOLEKCJĘ PRZEDMIOTÓW NIESPOTYKANYCH, NAJZNAMIENITSZYCH FORM W HISTORII WZORNICTWA, KTÓRE POWSTAŁY W LATACH 1900-1990, Z MAŁYMI WYJĄTKAMI.
W SWOICH ZBIORACH POSIADAMY UNIKATOWE MEBLE ORAZ ELEMENTY WYSTROJU WNĘTRZ. SĄ TO PRZEDMIOTY KOLEKCJONERSKIE, WYJĄTKOWE, CZĘSTO O WARTOŚCI MUZEALNEJ. SZANUJEMY HISTORIĘ KAŻDEGO OBIEKTU, DLATEGO PRZY GALERYJNYCH OKAZACH NIE WYKONUJEMY RADYKALNYCH RENOWACJI. NIE UKRYWAMY PRZETARĆ. NIE WYPEŁNIAMY RYS. NIE WYMIENIAMY TAPICEREK JEŻELI NIE JEST TO KONIECZNE. ZACHWYCAMY SIĘ PRZESZŁOŚCIĄ ZAPISANĄ DROBNYMI NIEDOSKONAŁOŚCIAMI I NIE INGERUJEMY W MYŚL TWÓRCZĄ PROJEKTANTA. STAN ORYGINALNY DLA NAS OZNACZA STAN IDEALNY. KONSERWACJĘ WYKONUJEMY WYŁĄCZNIE TRADYCYJNYMI METODAMI Z WYKORZYSTANIEM NATURALNYCH MEDIÓW. REPREZENTUJEMY STARĄ SZKOŁĘ RZEMIOSŁA, ZGODNĄ Z ZASADAMI SZTUKI CIESIELSKIEJ, DBAŁOŚCIĄ O SZCZEGÓŁY ORAZ Z WIELKIM SZACUNKIEM DO MATERIAŁU.
JAKOŚĆ PRZEDMIOTU WIDAĆ Z WIEKIEM, A PIĘKNIE STARZEJĄCE SIĘ MEBLE SĄ DOSKONAŁE SAME W SOBIE. PATYNA NA SKÓRZE, UTLENIONY MOSIĄDZ CZY ODBICIA SZKLANKI NA DREWNIE TWORZĄ PRAWDZIWE KOMPOZYCJE, KTÓRYCH AUTORAMI SĄ CZAS I LUDZIE. TO PRZEDMIOTY PEŁNE HISTORII, SKRYWAJĄ SEKRETY, O KTÓRYCH NIGDY SIĘ NIE DOWIEMY.
DOCENIAJĄC WYOBRAŹNIE TWÓRCÓW POPRZEDNIEGO WIEKU ORAZ DBAJĄC O SPUŚCIZNĘ, KTÓRĄ NAM ZOSTAWILI, STARAMY SIĘ WYKORZYSTAĆ ICH IDEOLOGIĘ I MATERIĘ WE WSPÓŁCZESNYCH REALIACH ŚWIATA. BIORĄC ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ŚRODOWISKO ORAZ PRAKTYKUJĄC IDEĘ ZERO WASTE POWSTAŁA LINIA PRODUKTÓW WYKOŃCZONYCH ZGODNIE Z ZASADAMI NURTU UPCYCLED VINTAGE. SĄ TO MEBLE, KTÓRYCH TRZON JAK I WSZYSTKIE KOMPONENTY POCHODZĄ Z 20. WIEKU, NATOMIAST FINALNE WYKOŃCZENIE ZOSTAŁO ZMIENIONE POPRZEZ INWENCJE ARTYSTYCZNE CZY KOMPONOWANIE ELEMENTÓW Z RÓŻNYCH, ORYGINALNYCH PRZEDMIOTÓW VINTAGE. BALANSUJEMY NA POGRANICZU RZEMIOSŁA I SZTUKI, A PRZYWRÓCONE DO UŻYTKU MEBLE ODNAWIAMY Z NALEŻYTYM SZACUNKIEM I W ZGODZIE Z MYŚLĄ PROJEKTOWĄ DANEJ EPOKI.
W SWOJEJ PRACY UŻYWAMY MANUALNYCH, PRZEDWOJENNYCH NARZĘDZI ŁĄCZĄC TRADYCJĘ WYKONANIA Z NOWOCZESNYM SPOJRZENIEM NA DESIGN. KAŻDY PRZEDMIOT Z NASZEJ PRACOWNI JEST NIEPOWTARZALNYM EGZEMPLARZEM BEZ DOŁĄCZONEJ INSTRUKCJI OBSŁUGI. NIE JEST TO MASOWA PRODUKCJA Z KATALOGÓW WNĘTRZARSKICH. NIE DODAJEMY ŚRUBEK DO WŁASNORĘCZNEGO SKRĘCENIA I NIE PRZEKŁADAMY FUNKCJONALNOŚCI NAD ESTETYKĘ. CELOWO POZOSTAWIAMY NATURALNĄ PATYNĘ I ŚLADY NANIESIONE PRZEZ CZAS.
SUKCESYWNIE POSZERZAMY NASZĄ KOLEKCJĘ SZTUKI NOWOCZESNEJ, DBAJĄC O JEJ RÓŻNORODNOŚĆ I SELEKCJĘ. POSIADAMY DZIEŁA WYBITNYCH TWÓRCÓW TAKICH JAK BOLESŁAW UTKIN, WYSELEKCJONOWANE LITOGRAFIE PABLA PICASSO ORAZ JOANA MIRÒ, WŁOSKIEGO KONSTRUKTYWISTY LUIGIEGO VERONESI CZY DZIEŁA HISZPAŃSKIEGO ABSTRAKCJONISTY EDUARDO CHILLIDY. W SZTUCE CENIMY TO CO NIEZNANE, A KIERUJĄC SIĘ PRZEDE WSZYSTKIM INTUICJĄ CZĘSTO ODKRYWAMY NOWE SPOJRZENIA. NALEŻY DO NICH MIĘDZY INNYMI SPROWADZONY Z GALERII KUNST+ W ROTTERFAMIE CYKL PRAC KEESA LESUISA, CZY ABSTRAKCJE BELGIJSKICH TWÓRCÓW ALAINA WINANCE ORAZ FRANSA MINNAERT. KOLEKCJĘ UROZMAICAJĄ ZDJĘTE Z AFISZU PLAKATY WYSTAW ARTYSTÓW TAKICH JAK ANDY WARHOL, PAUL KLEE & WASSILY KANDINSKY Z 1930 ROKU CZY JOAN MIRÒ WYSTAWIANY W MUZEUM GUGGENHEIMA W NOWYM JORKU.
PORUSZAJĄC SIĘ W OBSZARZE SZTUKI KONCEPTUALNEJ – WCIĄŻ SZUKAMY NOWYCH BODŹCÓW.
WCIĄŻ POSZERZAMY HORYZONTY I NASZĄ KOLEKCJĘ. W MIEJSCU STAJEMY JEDYNIE Z ZACHWYTU. PRZESTRZEŃ, KTÓRĄ TWORZYMY TO GALERIA, NIE SKLEP. A TO, CO DLA NAS NAJWAŻNIEJSZE TO PIĘKNA FORMA I NIEUSTANNE JEJ POSZUKIWANIE.
– OLGA
ZAŁOŻYCIELKA GARAŻU. STRONA TECHNICZNA W ZESPOLE.
WIELBICIELKA INDUSTRIALNEJ SUROWOŚCI I MINIMALIZMU. PRACA
DWADZIEŚCIA CZTERY NA DOBĘ CZYNI JĄ PRETENDENTEM DO MIANA
CZŁOWIEKA BEZ ŻYCIA. ALE ŻE JEJ ZAJĘCIE JEST TAKŻE PASJĄ –
JEST SZCZĘŚLIWYM CZŁOWIEKIEM. BEZ ŻYCIA.
OLGA@GARAGEGARAGE.PL
– MAIA
NACZELNY KREATOR GARAŻOWEGO LOOKU. LUBI ĆMIELOWSKIE
FIGURKI. CHCIAŁABY JE KOLEKCJONOWAĆ, ALE NIE MA ŻADNEJ. MA ZA
TO WIELKI TALENT DO WSZYSTKIEGO CO MANUALNE.
TRADYCJONALISTKA – OD ŚWIATŁA MONITORA WOLI PAPIER
I OŁÓWEK. PONAD WSZYSTKO NIE LUBI SŁOWA „MEBELKI”.
MAIA@GARAGEGARAGE.PL